Dessin Design Kreatív Ügynökség
2023.03.30. 8:30 perc
Gyülekeznek a résztvevők a Dessin Design 9.kerületi, pazar műhely-irodájában, ami méltó módon elnyerte 2020-ban „az Év Irodája Szakmai Díjat”. A jelenlévők érdekes szakmai előadásokra, izgalmas tesztekre és két Canon Colorado bemutatására is számíthattak e napon.
A megnyitó után Lakos László – a Canon kereskedelmi vezetője – előadásában a résztevők megismerhették a Canon szélesformátumú megoldásait, az iparág nyomtatási trendjeit és növekedési előrejelzéseit a 2020-2025-ös peridósura. Tisztán körvonalazódik, hogy ebben a szegmensben az egyedi tapéták és a belsőépítészet iránt tapasztalható exponenciális növekedés.
A Canon bemutatta az új Colorado M-szériát, az 1,6 méter széles tekercsnyomtatót, ami új, könnyen kezelhető fehér festékkel, felhasználói igény szerint skálázható nyomtatási sebességtartománnyal, a már megszokott 24/7-es ipari színvonalon nyújt páratlan megoldást. Egyszerű alapanyagkezelést biztosító új szenzor-technológiával, opcionálisan FLXfinish+ technológiával, nyomathordozó kezelési képességgel és sok más innovatív újdonsággal lepte meg a piacot.
Ha tapétagyártás, akkor Canon Colorado!
A jelenlévőkkel együtt illesztettünk össze 5 különböző Canon Colorado-val megnyomtatott tapétaszegmenst. Ennek az volt a különlegessége, hogy az ország 5 pontján, 5 különböző Colorado tulajdonos nyomtatta ki az elemeket és a végeredmény mindenkit ámulatba ejtett. Milliméterre pontos egyezés az illesztéseknél és tökéletes színek is tökéletesen egyeztek és passzoltak egymáshoz!
Ezek után a festék mechanikai behatásokra ért reakcióját teszteltük, kapott „hideget-meleget”, vagyis acetonnal és alkohollal estünk neki. A nyomatok zseniálisan reagáltak, a festék nem kenődött el egyáltalán. Ha eddig nem tudtuk volna, most már biztosak lehetünk, hogy ez a festék mindent (is) kibír.
A résztvevők betekintést nyerhettek a Dessin Design Kreatív Ügynökség mindennapjaiba, megismerhették munkáikat és szó esett az üzemeltetésről és szervizről is.
Boros Judit ügyvezetőt interjúvoltuk meg, miért választották a Canon Colorado 1650-et és azt is, miért két ilyen gépet vettek?
- „Üzleti kapcsolatunk az Eurojet- tel évekkel ezelőttre nyúlik vissza. 27 éve, a kezdetekben bérnyomtatással oldottuk meg a munkáinkat, ami hamarosan elérte azt a mennyiséget, amikor már muszáj volt saját nyomtatóban gondolkodni. Meg is érkezett az Eurojet-től előbb egy, majd két Latex, valamint egy Summa vágóplotter.
A rengeteg munka mellett borzasztó nagy öröm volt látni, hogy vállalkozásunk folyamatosan fejlődik, egyre nagyobb és nagyobb neveknek gyártottunk.
Büszkék vagyunk rá, hogy mára olyan nagy cégek választottak minket a tervezéstől a kivitelezésig, mint a MOL, a LEGO, az AMC Magyarország, a Budapest Brand, a Korda Filmpark vagy a Ludwig Múzeum.”
1 nyomtató nem nyomtató?
A 2021-ben megrendezett Canon rendezvényünkre Judit is ellátogatott, és ott annyira magával ragadta a Canon Colorado felépítése, működése és innovatív megoldásai, hogy már a rendezvény végén azt mondta Vincze Zsolt kollégánknak: „Zsolt, ez a gép kell nekem!”
Valóban, viszonylag ritkán végződik egy gépbemutató megrendelőlappal, de Judit rácáfolt erre és egy – két gyors mintanyomtatás után, már úton is volt a nyomtató a Dessin-hez.
Egy kis idő elteltével és egy telephelyváltás után a Colorado letelepült és szolgálatba állt, Juditék ipari szinten kezdtek el gyártani. Ügyfélkörük exponenciálisan nőtt, a Colorado 24/7 teljesítménye teljes mértékben kiszolgálta igényeiket és még túl is mutatott rajta.
- „Felmerül a kérdés, mi volt az, ami ennyire megragadott ebben a nyomtatóban?”- kérdeztük Juditot.
„Minden. Elsősorban a pazar teljesítménye, az automatizációja, amit még sosem tapasztaltam. Az egyedülálló felügyelet nélküli nyomtatással a kollégák idejét nem köti le egy-egy munka, a nyomtatóra küldés után ők mással tudnak foglalkozni, ezzel értékes időt takarítunk meg. Két tekercset lehet betenni a gépbe, egy kattintással tudunk köztük váltani, a FLXFinish+ technológiával egy nyomaton belül fényes vagy matt hatást is el tudunk érni, ez nagyon menő. – magyarázza Boros Judit.
A kezelése baromi egyszerű, a Canon-nál gondoltak a felhasználókra, hogy minél egyszerűbben legyen kezelhető a nyomtató, így gyerekjáték vele a munka. Felhasználóbarát, de emellett fontos megemlítenem, hogy még a parádés szervizháttér fogott meg!
„Mivel hibrid irodánk van, a gépekkel egy térben találhatóak a munkaállomások és a kivitelező asztal is, így számukra az is fontos szempont volt, hogy a gép szagmentesen nyomtasson.
Térjünk át egy nagyon fontos kérdésre, mik eddig a géppel kapcsolatos szerviz tapasztalatok, és mi tetszett a legjobban az általad említett szervizháttérben?
- „Ami a szervizzel kapcsolatban megvett engem; az egyrészt az automata, beavatkozás nélküli karbantartás, másrészt a folyamatos fúvóka ellenőrzés és kompenzálás. Mindenki látott már csíkos nyomatot. De milyen az, amikor a nyomtató automatikusan korrigálja a csíkozást? Hát, egyszerűen zseniális!!
Harmadszor, ezt a nyomtatót nem kell szervizelni – meséli több éves tapasztalatát Judit - de ha kell, akkor sem kell megijedni egy nagyobb szerviz kiadás miatt, mert ez a szervizköltség inkább olyan, mint a rezsi. Fizetsz minden hónapban egy alacsonyabb összeget, és ha esetleg bármi probléma is adódik, akkor a szerviz ingyenes. Sőt, továbbmegyek, a szerviz olyan extrém, vis major opciót is tartalmaz, hogy ha a nyomtatóm leáll, vagy kapok egy cseregépet, vagy ha ez nem megoldható, akkor a bevállalt munkáimat kinyomtatják egy másik ilyen gépen. Ez teljesen egyedi megoldás, nincs még egy ilyen a piacon.
Na ezek miatt kellett nekem egy Colorado!
1000 nm egy hét alatt? 2 Coloradoval, sima ügy!
- És miután megérkezett, hamarosan kellett egy másik is. – emlékszik vissza Zsolt.
„ – Igen, az első gép megérkezésével ipari szintre emeltük a gyártást, olyan mennyiségeket tudtunk gyártani páratlan minőséggel, hogy az első gép érkezése után másfél évvel már azon gondolkodtunk, beleinvesztálunk még egy ilyen gépbe, annyira meg voltunk elégedve, és annyi munkánk is volt. – eleveníti fel a második gép érkezése előtti időszakot Judit.
„3 év alatt 2 Canon Colorado – mert szeretjük, ha mindenből kettő van, nem volt ez másként a Latex-szel, és nincs most máskepp a Colorado-val sem. Kettő egyszerre.” – zárja gondolatait Judit, akinek megköszönjük, hogy nem csak magával ragadó iroda-műhelyükbe, hanem színes munkáiba, történetükbe és vállalkozásába is betekintést engedett.
- Ezek mellett beszéljünk más jellegű szervizes és gépvásárlási kérdésekről is, ha már így szóba jött – teszi hozzá Zsolt.
Hallani rémhíreket a piacról, sajnos ma Magyarországon vannak olyan szervizesek, akik úgy mennek ki gépet telepíteni, hogy közben YouTube videókról próbálnak tájékozódni, hogy kellene a gépet összerakni. De ugyanez a YouTube-os eset megtörtént már gépjavítás során is, képzeljétek el a 2 órás javítási folyamat 5-6 órára nyúlt és így sem sikerült a gép gondját megoldani, aztán persze a szerviz számla kiállításra került. Szomorú, hogy 2023-ban még mindig itt tart néha a szakmánk.
Véleményünk szerint az igazi szakember nem YouTube videó alapján próbálja szervizelni a nyomtatót, és nem „telefonos segítséggel” próbálja megoldani a problémát. Ehelyett olyan szakemberekre van szükség, akik szakmai tudása megalapozott, hosszú évek alatt már kiismerték a nyomtatók csínját-bínját, specifikusan előforduló jellemzőit.
A YouTube-szervizesek létezése rontja a piaci megítélést és hosszútávon amortizálja a szakmába vetett hitet.
Nem bonyolult a képlet, ehhez nem kell más, mint folyamatos külföldi és belföldi képzések, szakmai egyeztetések és az újdonságok lekövetése.
A kocsinkat is olyan autószerelőhöz visszük, akinek tudásában megbízunk, munkavégzését ismerjük, precíz, megbízható és minőségi munkát ad ki kezéből, ellentétben az önjelölt MacGyver-ek sufnituningjával.
Nem csak szerviz esetén fontos a minőségi szakember, hanem gépvásárlásnál is!
Amikor gépre kérsz árajánlatot, ne csak az árra gondolj! A megtérülési számítás szintén nagyon fontos képlet, ha befektetésről van szó. Igenis dolgoztasd meg azt a céget, és azt az értékesítőt, akitől árajánlatot kérsz! Mutasson számokat, megtérülést, és minden mást, amire szükség van ahhoz, hogy minden körülményt figyelembevéve jól tudj dönteni. Nagyon sokan a mai napig csak egy átlagos festék nm költség számítást, vagy még azt sem tesznek bele az ajánlatba. Ha valamikor, akkor ilyen gazdasági helyzetben különösen fontos, hogy a végezzünk egy átlátható beruházás számítást, ami tartalmaz minden nyomtatóval kapcsolatos költséget, alkatrészek, karbantartó kitek, tisztító folyadékok, cap-ek, dumper-ek stb. Tehát mindent, ami egy nyomtató élettartama során cserére fog szorulni, de egy igazán jó ROI-ban számolnunk kell amortizációval, rezsi és működési költségekkel, bérekkel stb. Mi mindig is annak a hívei voltunk, hogy tisztán játszunk és szeretünk segíteni az ügyfeleinknek ezekben a kérdésekben is. Jól ismerjük az összes technológát, rövid és hosszú távú működési költségeit legyen az oldószer, Latex vagy éppen UV gél. És azt megígérhetem, hogy mi el is mondjuk mire számíthat az ügyfél hosszútávon.
Garancia, avagy a „nyomtatófej mumusról”
A másik fontos, amire felhívnám a figyelmet, hogy mindig kérdezzünk rá, mit foglal magában egy adott gép ajánlatában a jótállás!
Sok olyan eset van, hogy a nyomtatófejre csak fél év jótállás van, ami egyébként megszokott a gyártóknál, csak ezt sokan elfelejtik elmondani, de hasonlóak a festékkel érintkező alkatrészek is. Mi szeretjük pontosan részletezni egy ajánlatban mire mennyi garancia van. Iparigépeknél ez pláne kifejezetten fontos, hogy még egy sajnálatos horror sztorit mondjak a piacról, olyan forgalmazó is van, aki egy ipari UV nyomtatónál, nulla azaz nulla jótállást vállal a nyomtató fejre. Vagyis, ha azon a fejen egy hét után eltömődnek a fúvókák és már nem jönnek vissza, ő mossa kezeit. Azért az fájdalmas tud lenni, pláne ha nem áll bele az, akinél épp most hagytunk ott jó pár tízmillót.
És hogy miért volt fontos erről beszélni?
Mert ma csak Canon Colorado nyomtatókra érhető el négyzetméter alapú szervizdíj csomag, ami minden további költségünket fedezni fogja. És hogy mit kapunk egy tényleg csak pár száz Ft-os díjért cserébe, amit tökéletesen beletudunk illeszteni a gyártási költségeinkbe? Csak párat azok közül, amik nagyod tudnak fájni, ha váratlanul jönnek:
o Ingyenes nyomtatófej csere
o 24 órán belül elkezdődik a hibafeltárás
o Ha 72 órán belül nem oldódik meg a hiba, vagy azonos gépet kap az ügyfél, vagy kiszervezzük a gyártását.
o Megelőző karbantartás
o Ingyenes szerviz kiszállás és munkaóradíj